Sudamerica

Inca Jungle : 3 jours et 2 nuits (avec vidéo!)

Baixada des d'Abra Màlaga.

L’Inca Jungle Trek est une alternative au fameux Chemin inca, qui doit être réservé plusieurs mois en avance et que nous n’avons pas pu faire. Celui que nous avons choisi combine différentes activités et amène également au Machu Pichu. Au programme : descente en vélo de plus de 1 000 mètres de dénivellé, randonnée dont une petite partie se fait sur un chemin inca et qui se termine dans des sources d’eau chaude, tirolienne sur des câbles à haute altitude et enfin Machu Pichu.

Premier jour
Nous avions choisi une agence un peu plus chère que les autres mais qui nous garantissaient de bons vélos, de petits groupes et plus de confort. La journée a moyennement bien commencé : on nous a entassé dans un van (18 + les sacs à dos, un des guides était assis au milieu du van, sur un petit tabouret pliable). Confort : 0 ; petit groupe : 0.

Arrivés à notre point de départ à 4 700 mètres d’altitude, le conducteur du van nous explique qu’il travaille pour l’agence que nous avions engagée et qu’il nous avait réservé 2 bons vélos. On était plutôt contents. On s’habille et on commence la descente. Rapidement, j’ai l’impression que mon vélo freine tout seul et que la roue arrière fait du bruit. Francesc s’aperçoit alors que la roue arrière a un problème. On demande à changer mais il n’y avait aucun vélo de rechange ! Un autre vélo du groupe s’est cassé et le guide a dû donner son vélo à la fille qui se retrouvait sans rien… On continuait donc la descente sans guide ! De plus, une autre fille ne voulait plus de son vélo qui frenait très mal… c’est finalement Francesc qui a accepté de le prendre, pour que tout le groupe puisse descendre en vélo. Vélos de qualité : 0.

On a quand même profité de la descente sur route goudronné (à la grande déception de Francesc qui pensait que la route n’était pas goudronnée) et du paysage. Au fur et à mesure de la descente, le paysage changeait, passant de la haute montagne à un paysage semitropical (bananiers, nombreuses plantes…). Et puis il faut dire que le vélo quand il ne faut pas pédaler : ça me plait ! 😉

A l’arrivée, nous avons déjeuné à Santa Maria puis nous nous sommes reposés l’après-midi pendant qu’une partie du groupe faisait du rafting (en supplément et ça ne nous attirait pas trop). Le soir, un groupe d’enfants du village nous a littéralement assailli ! Ils nous sautaient dessus, nous attrapaient et ne nous laissaient pas partir, afin qu’on joue avec eux. Après quelques parties de cache-cache et de loup, Francesc les a fait tourné dans l’air un par un… Ils étaient aux anges. Nous avons dû les laisser pour aller dîner. Trop mignons !

Second jour
Après un petit-déjeuner à base de “panqueques” (lire “pancakes”), nous sommes partis pour la journée de marche. Le chemin était assez facile et le groupe faisait des pauses très souvent (parfois même trop souvent !). Nous sommes passés dans la jungle, où nous avons vu des palmiers avec d’énormes ananas, des bananiers, des plantations de coca, etc. L’une des pauses de plus d’une heure a permis à notre guide de nous présenter différents aliments de la région : des racines (type yuca) que nous avons dégustées frites, du café, du cacao (avec du miel et des cacahuètes, ça fait des Snikers incas !), la chicha qui était la boisson sacrée des Incas, à base de maïs (un peu aigre). Avant de boire cette dernière, il faut en verser un peu sur le sol, comme offrande à la Pacha Mama (la mère Terre). La présentation était entrecoupée de “hola” et “qué rico” prononcés par un adorable perroquet.

Nous sommes ensuite entrés dans le chemin inca. Nous avions uniquement 40 minutes de marche en l’empruntant donc nous avons profité pleinement de la vue qui surplombait toute la vallée. Magnifique !

Puis nous sommes descendus jusqu’au lieu du déjeuner qui a commencé par un guacamole rafraîchissant et s’est terminé par une sieste dans un hamac. Le top !

Il nous restait encore quelques heures de routes, à longer une rivière (gare aux moustiques). Nous avons traversé la rivière en empruntant une sorte de téléphérique artisanal : un mini “wagon” ouvert tiré manuellement sur un câble. Expérience unique !

Et enfin, la récompense : baignade dans une source d’eau chaude. L’eau était vraiment très chaude, c’était tellement agréable !

15 minutes de voiture et nous arrivions à Santa Teresa où nous passerions la nuit après un bon dîner et quelques shots de Tequila inca (ne me demandez pas pourquoi elle était inca…) !

Troisième jour
Le troisième jour a très très bien commencé : nous avons pu voler sur parfois un kilomètre dans les airs ! C’était l’heure de la tirolienne ! De longs câbles suspendus entre deux montagnes nous ont permis de descendre à toute vitesse en différentes positions : foetale avec les pieds en l’air (pour prendre de la vitesse), en position superman (ou oiseau qui plane) ou encore à deux (pour prendre encore plus de vitesse). Expérience unique et magique !

Ensuite, un van nous a amené à Hidroelectrica, la dernière ville accessible en voiture. Pour pouvoir atteindre Aguas Calientes (ville la plus proche du Machu Pichu), c’est soit le train (cher), soit les jambes. Après le déjeuner, nous avons donc commencé à longer les voies du train. On peut même marcher dessus car les trains sont peu nombreux et vont lentement… Le tout est ne pas se retrouver sur un pont au moment où il arrive ! 😉

La marche était vraiment agréable (bien que chaude) grâce au paysage. On a pu apercevoir le Machu Pichu d’en bas alors que nous contournions toute sa montagne. La motivation était encore plus forte ! Francesc s’est également baigné dans la rivière que nous longions.

Nous sommes finalement arrivés à Aguas Calientes assez fatigués. Nous n’avons pas trop tardé car le lendemain, on commencerait l’ascension vers le Machu Pichu à 4h30 du matin ! Bonne nuit !

Cliquez sur Inca Jungle pour voir les photos de l’excursion ou allez à la section Photos du blog.

Inca Jungle : 3 dies i 2 nits

Amb la mateixa agència amb la que havíem reservat el tour pel “Valle Sagrado” havíem contractat l’Inca Jungle. Aquest és una alternativa al super popular Inca Trail però que combina diverses activitats al simple trecking. En concret, el primer dia es fa un descens amb mountain bike de més de 70km i 3.500m de desnivell des de Abra Màlaga fins a Sta. Maria. El segon dia es camina. Més de 22km per la selva i utilitzant alguns antics camins inques. El tercer dia es combina un conjunt de tirolines (algunes de les més altes i llargues de llatinoamèrica) i una caminada fins a Aguas Calientes, el “camp base” per pujar al Machu Pichu.

Dia I

Amb ganes d’aventura vam començar el trek. Després de més de 2h en cotxe pujant un port de muntanya que ens va deixar a més de 4.700m vam començar a vestir-nos per començar el descens en BTT.

Nosaltres havíem contractat una agència que ens garantia bicis de bona qualitat però la realitat va ser força diferent. Només una de les bicis era bona, l’altra tenia problemes amb la llanta del darrera i, tot i que vam canviar de bici, la substituta tenia problemes amb els frens. Considerant que tot el recorregut era de baixada, no donava masses garanties…Una mica resignats, vam començar el descens.

Tot i que el recorregut era per carretera asfaltada, no hi hava massa trànsit, pel que vam poder disfrutar de valent del descens. El que més ens va agradar va ser veure com anava canviant el paisatge a mida que baixàven. D’un paisatge d’alta muntanya amb pics nevats de més de 6.000m a un clima semitropical plè de plataners, palmeres i vegetació abundant.

A Sta. Maria va acabar el recorregut en BTT. Alguns del grup teníen rafting però nosaltres vam preferir descansar. De ràfting ja en podem fer a casa nostra ;). Abans d’anar a sopar, una colla de nens locals ens va assaltar, així literalment. Anavem caminant tranquil•lament cap al nostre hostal quan un grup de 15 nens i nenes d’edats entre 4 i 7 anys va venir corrent cap a nosaltres. No paràven de demanar-nos que juguéssim amb ells i tant insistien que no vam poder dir que no. Amb ells vam jugar al pilla-pilla, escondite, fer-los volar…la veritat és que si fós per ells encara hi seríem per que allà vam ser una mena d’estrelles del poble. Suposo que els hi fa gràcia veure estrangers i a la mínima aprofiten per divertir-se amb ells.

Després, un sopar lleuger i cap a dormir. L’endemà teníem més de 22km de camí inca per endavant.

Dia II
Després d’un esmorzar a base de panqueques (si, aquí ho escriuen i ho pronuncien així) vam començar la caminada. Els primers kms van ser per la pista forestal que uneix Sta.Maria i Sta. Teresa però posteriorment ens vam endinsar a la selva. Allà vam poder veure, entre altres, arbres salvatges de mangos, palmeres amb pinyes enormes, els fruits del cafè i plantacions de coca. Mica en mica el camí es va anar enfilant i, tot i no ser dur, si que algun tram es va fer pesat degut sobretot a la calor. Després d’un parell de parades tècniques, en una de les quals teníen un mono molt juganer, vam arribar al “Mirador la Choza“. Es tracta d’una petita vivenda d’uns rural on els seus propietaris han vist el potencial del turisme i mica en mica han deixat les seves activitats agrícoles per dedicar-se a allotjar turistes i vendre els seus productes. Allà el guia ens va explicar com viuen els habitants de la selva, els productes que cultiven, etc. Durant l’explicació vam anar provant diverses coses: chicha (la beguda a base de blat de moro sagrada dels inques), maracuyá, els Snikers inques (cacao amb mel i una mena de cacahuet local), cafè, plàtan fregit i un tipus de patata que només creix allí i que fregeixen i utilitzen com a substitut del pa.

Després de provar tots aquests productes i de jugar amb el lloro que tenien els propietaris, vam seguir el camí. La última part va ser la més espectacular. L’alçada que havíem guanyat ens permetia veure tota la vall i, a més a més, caminavem per un antic camí inca plè d’escales i amb el precipici a tocar.

Després d’un descens de poc més d’una hora vam aturar-nos per dinar i fer la migdiada tumbats en unes hamaques. Quin luxe!

Més endavant el camí va seguir riu amunt. Vam haver de passar algun pont penjat per, finalment, tornar-lo a creuant amb una versió rudimentària d’un telefèric. Es veu que les riuades del 2010 es van carregar el pont i, com que no hi ha calers per construir-lo de nou, van decidir posar un cable que creua el riu i penjar-hi una mena de cistella on, tot i que en principi no ens ho crèiem, caben 3 persones assegudes. Tot és manual, aquí no hi ha res tecnològic. Un noi a l’altra banda del riu estira a mà el cable i fa moure la cistella plena de turistes incrèduls. Increïble. Només per això ja va valdre la pena el trek. Ja veureu les fotos ;).

Com a premi a l’excursió. Al final del dia ens esperaven unes piscines naturals d’aigua calenta. Tot un luxe per relaxar-nos i banyar-nos una mica sota les estrelles.

Un cop recuperats, cap al poble a sopar per recuperar forces i divertir-nos tot bevent uns quants tequil•les, alguns amb versió inca, és a dir, posant-li xile a dins. Potent, potent.

Dia III
El tercer dia era suau en quan a demanda física però molt atractiu en quan activitats. Ens esperaven 4 tirolines, aquí en diuen ziplines, creuant la vall de Sta. Teresa.

La primera va ser de calentament, 400m de res però la segona ja va ser una altra cosa. Més de 1.000m de longitud, a més de 300m del terra i assolint velocitats de fins a 85km/h. Espectacular. Durant les 4 tirolines vam combinar diversos estils: normals (posició fetal i pes enrera), superman (posant l’arnés al revés i estirant-nos com el super heroi) i enamorats (2 persones a la vegada). Ohhhh!! que romàntic!!!. Va ser tota una experiència que va acabar amb un “ràppel” penjat des d’una plataforma a uns 15m del terra que vam fer amb estil “Mission Impossible”, bé, la Maÿlis ho va fer amb un estil…indefinit.

Després de la pujada d’adrelanina, un curt trajecte en cotxe fins a la central hidroelèctrica on vam dinar i després cap a “Aguas Calientes“. El camí cap al poble, també anomenat Machu Pichu Pueblo, va seguint la via per on passa un dels trens més cars del món: el Hiram Bingham, que porta el nom de l’investigador nordamericà que va “descobrir” el Machu Pichu l’any 1911.

Pel camí, vam fer una aturada per banyar-nos al riu. Banyar-te en aigua fresca tenint el Machu Pichu al fons va ser tota una experiència i ens va fer oblidar, per uns moments, el calvari de les picades de mosquits que feia 2 dies que no ens deixàven viure. No sé quantes picades vam acumular, però jo crec que més de 100 repartides per tot el cos no és exagerar.

Un cop a Aguas Calientes, soparet ràpid i a dormir. L’endemà ens havíem de llevar a les 4 del matí per començar la pujada a la ciutat perduda.

Feu click a Inca Jungle per veure les fotos de l’excursió o aneu a la secció Photos del bloc.

One thought on “Inca Jungle : 3 jours et 2 nuits (avec vidéo!)

1. Elisenda Estanyol

Ostres!.quina passada el que expliqueu, quina aventura! La chicha és molt tradicional, però, està bona? Us ha agradat? . Els paisatges de la selva preciosos! La bici i les caminades no tant, però he vist una hamaca molt xula!
    Molts petons!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *